شجریان عزیزتر است یا ضرغامی...؟!

اصولا همه جذابیت ماه رمضان، حس روحانی موقع افطار است و حس ملکوتی هنگام سحر. درصد بیشتر جذابیت آن هم هنگام افطار، صدای بی همتای استاد شجریان است که دعای ربنا را با سوزی زیبا می خواند (و نیز اذان مرحوم موذن زاده).
امسال سردمداران مملکت تصمیم گرفتند بخاطر مصاحبه استاد با شبکه بی بی سی فارسی، (که کلا روسای مملکت را با خاک یکسان کردند و همه آثارشان را فقط متعلق به مردم دانسته بودند)، مردم را از شنیدن دعای ربنا با صدای استاد محروم کنند و حس و حال روحانی هنگام افطار را بخاطر مسائل سیاسی از روزه داران بگیرند. بعد از فشارهای همه جانبه مردم به صدا و سیما، آقای میرباقری (معاون آقای ضرغامی) در یک مصاحبه اظهار فضل کردند که: "شجریان صلاحیت حضور در قلب مردم را ندارد." فردای این مصاحبه او اخراج و از سمتش برکنار شد و....
آخه یکی نیست به این احمق ها بگوید فلان ها! با این کارها استاد از یاد نمیرود، بلکه او عزیزتر از پیش میشود. شما که ادعا می کنید همه کارهایتان برای مردم است!! پس چرا لذت 30 سال ربنای استاد را که برای مردم است، بخاطر تحمل نداشتن تان (آن هم بخاطر موضوعات سیاسی) از مردم دریغ می کنید. احتمالا از سال آینده هم اذان مرحوم موذن زاده را پخش نمی کنید، چون شاید در دوران حیاتش حرفی برخلاف میل شما کوتوله ها زده باشد...!
اگر فکر کنیم ضرغامی تصمیم گرفته باشد دعای ربنای شجریان پخش نشود، آیا او آدم محبوبی می شود؟ آیا او نزد مردم روزه دار بخاطر این تصمیمش تشویق می شود؟ آیا او از طرف نمایندگان مجلس پاداش می گیرد؟ آیا او مورد تفقد قرار می گیرد؟ آیا او ... می شود؟!! حیف که او هم هیچ تصمیمی نمی تواند بگیرد و فقط مترسکی ست با ریش، که باید حرف بالا دستی هایش را فقط و فقط اجرا کند.
اما آیا نمی داند که او هر روز منفورتر می شود و امثال استاد شجریان ها محبوب تر...
11 رمضان 1431